Nie jesteś zalogowany na forum.
1
Offline
Temat: Inni, obcy, tacy sami.
Zapoznaj się z obrazem Pameli June Crook pt. „Komiks”.
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/F … age11.html
Przeczytaj i zapisz w zeszycie informacje o komiksie:
Komiks- opowiadanie utworzone przez połączenie kilku lub więcej obrazków składających się na jakąś historię. W chmurkach są wypowiedzi postaci, zaś w prostokątach tekst narratora.
Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod obrazem.
Zapisz w zeszycie notatkę:
Obraz przedstawia ludzi, którzy bezmyślnie gapia się w komiksy. Nie rozmawiają, nie zwracają na siebie uwagi. Autorka chciała przedstawić tak ważny problem współczesnych czasów.
Obecnie komiksy z obrazu możemy porównać do telefonów komórkowych, w które praktycznie bezustannie patrzymy. Ci ludzie nie czuja więzi między sobą. Zachowują się identycznie; są wobec siebie obojętni.
Przecież to rozmowa, kontakt z drugim człowiekiem buduje więzi i relacje. Tu ich brak.
Wiadomość dodana po 06 min 57 s:
Temat: Wyobcowanie. (temat na dwie godziny lekcyjne)
Zapoznaj się z tekstem Ewy Grętkowskiej „Szczękająca szczęka Saszy”, s. 10-12.
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/F … age16.html
Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem.
Przypomnij sobie informacje z niebieskiej ramki.
Przeczytaj i zapamiętaj zasady postępowania zgodne z ideą tolerancji, z zielonej ramki.
Offline
29. 10. 2020r.
Temat: Grypa duszy.
- Zapoznaj się z tekstem z podręcznika s. 61-63 (zdjęcia wysłane na grupę klasy na Messenger).
- Zapamiętaj co znaczy „nabrać dystansu”- przestać się czymś przejmować, zacząć traktować coś bez emocji.
- Wykonaj polecenia:
Ustnie odpowiedz na pytania z zadania 1 i 2 s. 64.
Pisemnie wykonaj zadanie 3 s. 64.
Zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij je do mnie na Messenger lub umieść na Forum MOS.
Wiadomość dodana po 21 h 48 min 44 s:
30. 10. 2020r.
Temat: Strata bliskiej osoby.
- Przeczytaj fragment powieści „Moja mama jest wśród gwiazd”, s. 66-68. (zdjęcia wysłane na grupę Messenger).
- Zapamiętaj informacje z niebieskich ramek, s. 68 i 69, o narracji i pytaniu retorycznym.
- Odpowiedz ustnie na zadanie 2, 3, 4, 5 i 6 s. 69.
- Pisemnie wykonaj zadanie 10 s. 69. Minimum 3 zdania.
Zdjęcie swojej pracy wyślij na Messenger.
Offline
jestem obecny
4. 11. 2020r.
Temat: Jak opisać przeżycia wewnętrzne?
- Jako notatkę zapisz w zeszycie:
OPIS PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH- polega na przedstawieniu doznań, uczuć i stanów psychicznych wywołanych określona sytuacją. Możemy opisywać przeżycia własne lub innych osób (także bohaterów literackich).
- Zapoznaj się z informacjami z niebieskiej ramki s. 70, a następnie przeczytaj przykładowy opis przeżyć wewnętrznych ze s. 71. ( zdjęcia z podręcznika wysłane na grupę Messenger).
- Ustnie wykonaj zadania: 1 s. 71, 2 s. 72
- Pisemnie w zeszycie wykonaj zadania: 3 i 4 s. 72.
- Praca domowa: zadanie 5 s. 72
Zdjęcia swojej pracy wyślij do mnie przez Messenger. W razie pytań i niejasności napisz do mnie.
Offline
Jestm obeny na. Lekcjah
obecny
5. 11. 2020r.
Temat: Pierwsza miłość.
- Zapoznaj się z fragmentem powieści Pawła Beręsewicza pt. „Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek”, s. 73.
- Przeczytaj ze s. 74 ramkę „wśród ludzi”- masz tam zamieszczone wskazówki, jak mówić o swoich uczuciach, choć nie jest to łatwe.
- Jako notatkę do zeszytu zapisz definicję:
PRZYSŁOWIE- to krótkie wypowiedzenie o znaczeniu niedosłownym, które wyraża ogólną myśl, pouczenie i przestrogę.
- W zeszycie wykonaj zadanie 1 s.73, 2 oraz 4 s. 74.
Zdjęcia swojej pracy wyślij na Messenger.
Offline
Jestem obecny
Wiadomość dodana po 01 min 53 s:
Obecny
Offline
jestem obecny
Dzień dobry, zapoznałam się z lekcja dzisiaj i z 29.10, 30.10, 4.11
6. 11. 2020r.
Temat: Samotność.
- Przeczytaj notkę biograficzną o Annie Kamieńskiej, s. 81. (zdjęcia wysłane na grupę Messenger)
- Zapoznaj się z wierszem Anny Kamieńskiej pt. Wieczór”, s. 81.
- Co oznaczają podane związki frazeologiczne: sam jak palec, samotny jak kołek w płocie, pogrążyć się w samotności- odpowiedzi zapisz w zeszycie.
- Odpowiedz krótko na zadania: 1 i 4 s. 81 oraz 6 i 8 s. 82.
Zdjęcia swojej pracy wyślij do mnie na Messenger.
Offline
jestem obecny
jestem
jestem obecny
Offline
9. 11. 2020r.
Temat: Samotność.
- Zapoznaj się z notką biograficzną o Joannie Fabickiej oraz fragmentem jej powieści pt. „Rutka”, a także informacjami w niebieskiej ramce „Kilka słów o książce”, s. 82- 84. (zdjęcia wysłane na grupę)
- Pisemnie wykonaj zadanie 4 s. 84.
Zdjęcie swojej pracy wyślij na Messenger.
Offline
Obecna
Obecna
Obecnyy
Offline
10. 11. 2020r.
Temat: Kartka z kalendarza- 11 listopada- Narodowe Święto Niepodległości.
- Zapoznaj się z tekstem Marcina Przewoźniaka pt. „Poradnik małego patrioty”, s. 328-329 (zdjęcia wysłane na grupę).
- Pisemnie wykonaj zadanie 2 s. 329.
Zdjęcie swojej pracy wyślij na Messenger.
Wiadomość dodana po 23 h 26 min 39 s:
12. 11. 2020r.
Temat: Czym różnią się czasowniki dokonane od niedokonanych?
- Popatrz i zastanów się, czym różnią się zdania w parach. O czym informuje każde z nich?
Ania jadła obiad. Ania zjadła obiad.
Tomek czyta książkę. Tomek przeczyta książkę.
Tata robi zakupy. Tata zrobi zakupy.
Na pewno zauważyłeś/łaś, że czasowniki wskazują na to, że w jednych zdaniach czynności się dokonały, a w drugich nie. Dlatego istnieje podział na: (zapisz do zeszytu jako notatkę)
CZASOWNIKI DOKONANE- oznaczają czynności, które zostały zakończone w przeszłości lub zostaną ukończone w przyszłości, np. posprzątali, pójdą.
CZASOWNIKI NIEDOKONANE- mówią o czynnościach, które były, są lub będą wykonywane, ale nie informują o ich zakończeniu, np. sprzątali, będą szli.
- Obejrzyj filmik aby łatwiej Ci było zrozumieć temat:
https://www.youtube.com/watch?v=xKj30_aZ8_c
- Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 3 s. 75, 4 i 5 (nie przepisuj całego tekstu, wystarczą odpowiednie formy wyrazów)s. 76.
Zdjęcia swojej pracy wyślij na Messenger.
Do poćwiczenia w formie gier:
https://learningapps.org/4497469
https://learningapps.org/9274975
https://learningapps.org/2912518
https://learningapps.org/7107709
Offline
zapoznałam się z lekcją 10.11
Moi kochani uczniowie! Zacznijcie pracować. Piszcie do mnie w razie pytań i niejasności.
13. 11. 2020r.
Kl. VI
Temat: Jaką funkcję pełnią czasowniki w stronie czynnej i biernej?
- Jako notatkę zapisz do zeszytu:
Czasownik może występować w stronie czynnej i biernej.
STRONA CZYNNA wskazuje na to, że podmiot jest wykonawcą danej czynności.
np. Maciek wypożyczył książkę.
STRONA BIERNA informuje o tym, że podmiot jest obiektem danej czynności, a nie jej wykonawcą. Orzeczenie składa się z dwóch wyrazów.
np. Książka została wypożyczona przez Maćka.
Oba zdania opisują tę samą sytuację.
CZASOWNIKI PRZECHODNIE mają formy w obu stronach: czynnej i biernej.
np. Ewa zdała egzamin. Egzamin został zdany przez Ewę.
CZASOWNIKI NIEPRZECHODNIE nie występują w stronie biernej, np. biec, iść, spacerować, chodzić, leżeć, spać, wdrapać się.
- Obejrzyj filmik by lepiej zrozumieć temat, do minuty 3.20.
https://www.youtube.com/watch?v=1qDtniSaiuc
- Rozwiąż zadania z podręcznika: 1 i 2 s. 77 oraz 3 i 4 s. 78. (zdjęcia wysłane na grupę)
- Przeczytaj również kiedy używamy strony biernej, s. 78.
Zdjęcia swojej pracy wyślij na Messenger.
Offline
jestem
zapoznałam się z lekcją dzisiejsza
16. 11. 2020r.
Kl. VI
Temat: Pisownia trudnych form czasowników.
- Zapisz do zeszytu jako notatkę:
BEZOKOLICZNIKI I ICH ZAKOŃCZENIA:
- ŚĆ- w zakończeniach bezokolicznika piszemy -ść, jeśli w formie 1. osoby czasu teraźniejszego lub przyszłego czasownik kończy się na -tę, -dę lub -sę, np. gnieść bo gniotę, wsiąść bo wsiądę, nieść bo niosę.
-ŹĆ- w zakończeniach bezokolicznika piszemy -źć, jeśli w formie 1. osoby czasu teraźniejszego lub przyszłego czasownik kończy się na -zę, np. przywieźć bo przywiozę, wleźć bo wlezę.
- ĄĆ- w zakończeniu bezokolicznika piszemy -ąć , jeśli wymawiamy [-ońć]; w 3 osobie czasy przeszłego czasowników zakończonych w bezokoliczniku na -ąć, piszemy -ą lub -ę, choć słyszymy o lub e, np. zdjąć- zdjął, płynąć- płynął, błysnąć- błysnęła, krzyknąć- krzyknęła.
- Wykonajcie pisemnie zadania: 1 s. 79, 2, 3, 4, 5 s. 80 (wystarczy, że napiszecie poprawne formy wyrazów- nie trzeba przepisywać całości zadania).
Zdjęcie swojej pracy wyślij na Messenger.
Offline